Hayata Dair

08 Ocak 2007

İnsan Hücresi

Biraz önce insan hücresini anlatan bir video seyrettim. Okulda biyoloji dersinde insan hücresini öğrendik heppimiz. Ne kadar karmaşık bir yapı olduğunu az çok biliyoruz. Ancak bu video'yu gördükten sonra hücrenin bendeki statik izlenimi birden kendini daha dinamik ve hareketli bir yapıya bıraktı. Çünkü burada hücredeki herşey hareket ediyor. Sürekli bir devinim, oluşum ve yok olma var. Bir de yürüyen bir çift ayak var. Tam olarak bu ayakarın ne olduğunu anlamadım ama görünüşleri çok ilgi çekici.

Çocukluk yıllarımda TRT televizyonunda buna benzer bir video vardı. Damarlarımızı ve içindeki alyuvar, akyuvarları gösterirdi. O yaşlarda bu görüntüler o kadar ilgimi çekerdi ki bu program çıkınca hemen erkran başına geçerdim. O zamanlar tabi ki bu tarz görüntülerin nasıl oluşturulduğunu bilmiyordum. Ama bugün biraz önce bahsettiğim video'nun nasıl meydana getirildiğini ve bunu meydana getirnlerin hangi yeteneklere sahip olduğunu biliyorum. Sanırım büyüyoruz!

Etiketler: , , ,