Hayata Dair

12 Aralık 2006

YGS Sınavını Nasıl Kazanırım?

Yıllardır üniversite okumak isteyen bir çok kimse şimdilerde YGS dediğimiz ama ismi zaman zaman değişen öğrenci seçme sınavına giriyor. Sınava giren herkes bir üniversteye yerleştirilmediği için karşımızda sadece bir sınav değil bir yarış var. Bu yarışı kazanmak için yapılması gerekenleri anlatmaya çalışacağım.

Hedef Belirliyoruz

Sınava çalışmaya başlamadan önce bir hedef belirlemeliyiz. Bu çok önemli. Eğer belirli bir hedefimiz yok ise çalışmak için sebep bulma zor olacaktır. Ayrıca ders çalışmaya ne kadar vakit ayıracağmıza da karar veremeyiz. Bu nedenle önce kazanmak istediğimiz bölümü ve üniversiteyi belirlemeliyiz. Belirlediğimiz bu bölümlerden en çok girmek istediğimiz bizim hedefimiz olacak. Böylece sınavda almamız gereken puanı aşağı yukarı hesaplayabilecek ve buna göre çalışmalarımızı düzenleyeceğiz. Sırada bu bölüme girmek için almamız gereken puanı aşağı yukarı hesaplamak kalıyor. Bu hesabı yapmak için hocalarınıza ve arkadaşlrınıza danışabilirsiniz. Bu hesabı yapmakta kendinize güvenmiyorsanız bu en iyi yol olacaktır. Kendine güvenen arkadaşlar ise aşağı yukarı bunu nasıl yapacaklarını biliyorlardır. Burada puan hesabı yerine yüzdelik dilim hesabı yapmak daha doğru sonuç verecektir. Her sene bölüm puanlarının değiştiğini unutmamak lazım. Bunu dikkate alarak bir puan eşiği yerine puan aralığı hedeflemek gerekir. Mesela sınavdan 180 puan almalıyım yerine 175-185 aralığında bir puan almalıyım dersek yanılma ihtimalimiz azalır ve esnek bir puan hedeflemesi yapmış oluruz.

Ne Durumdayım Acaba?

Hedefi belirledikten sonra sırada kapasitemi ölçmek var. Bunun en kolay ve etkili yöntemi deneme sınavı olmaktır. Dershanelerin ücretsiz sınavları, eğer bir dershaneye gidiyorsanız orada girdiğiniz YGS denemeleri veya evde kendikendinize yaptığınız deneme sınavları ile seviyenizi ölçebilirsiniz. Benim YGS hazırlandığım zamanlarda dershanemizde seviye tespit sınavları olurdu. Bu sınavlara binlerce insan girdiği için sınav sonuçları seviye tespiti için çok güvenilirdi. Yüzdelik dilimimizi öğrenme fırsatımız olduğu için de hedeflediğimiz bölümü kazanmak için seviyemizin yeterli olup olmadığını gerçeğe en akın şekilde tespit ederdik . Bu sınavlar benim açımdan çok eğlenceli geçerdi. Çünkü her sınavdan sonra arkadaşlarımla doğru ve yanlış cevaplarımızı tartışırdık. Yaptığım netlerin zamanla yükseldiğini görmek çalışmalarımın sonuçlarını aldığımı bilmek beni mutlu ederdi.

Bir kaç tane deneme sınavı olduktan sonra bu sınavlarda yaptığım yanlışara bakmalı ve eksik olduğum ders ve konuları belirlemeliyim. Elime bir kağıt alıyorum. Tüm yanlış cevapladığım soruların konularını bu kağıda yazıyorum. Bir konuda birden çok yanlış yapmış isem yanına bir + atıyorum. Tüm sorulara baktıktan sonra bu konuları en fazla yanlış yaptığımdan başlayarak başka bir kağıda geçiriyorum. Sonuçta elimde şöyle bir liste oluyor.

1- Asal Sayılar - 5 Yanlış
2- Osmanlı gerileme dönemi - 4 Yanlış
3- Açılar ve Üçkenler - 2 yanlış
...

Öncelikli olarak çalışmam gereken konuları belirledim. Sınava hazırlanma aşamasında yapılan en büyük hatalardan bir tanesi öğrencilerin zaten iyi bildikleri konulara çalışmasıdır. Tekrar tekrar aynı konulara çalışmak sınavlardan aldığınız sonuçları değiştirmez. Asıl önemli olan iyi bilmediğiniz ve sınavlarda yanlış cevapladığınız veya hiç cevaplayamadığınız konulara çalışmak ve bu konularda kendinizi geliştirmektir. Peki zaten iyi olduğum konulara çalışmaya devam etmemin nedeni ne olabilir? En büyük sebep kendimi kötü hissetmem olmalı. Bu konulara çalışmak benim için daha kolay. Soruları doğru cevaplama ihtimalim de yüksek. Ayrıca başarılı olmadığım konuları sevmediğim için onlara çalışmam da gerekmiyor. Çünkü sevmediğim bir derse veya konuya çalışmak bana işkence gibi geliyor. Bu konulardan hiçbirşey anlamıyorum. Burada samimi olmamız gerekli. Bu bakış açısı ile sınavı kazanmak çok zor. Özellikle puanı yüksek olan ve herkesin girmek istedği bir bölüme girmeyi hedefliyorsanız işiniz hiç de kolay değil. Çünkü rakipleriniz kendi eksiklerini görüp bu eksiklerini gidermek için ellerinden geleni yapacaktır. Onlar zamanla yaptıkları netleri arttırırken siz belirli bir puan aralığına sıkışıp kalacaksınız. Çünkü her sınavda aynı konularda yanlışar yapacaksınız. Bu konulara çalışmadığınız için de bu durum hiç değişmeyecektir. Bundan kurtulmak için bakış açınızı değiştirmeniz gerekiyor. Sevmediğiniz konuların aslında zanettiğiniz kadar zor olmadığını anlamalısınız. Bu konulara biraz sonra anlatacağım ders çalışma yöntemi ile çalışmanız halinde zamanla sınavlarda doğru cevaplar vereceksiniz. Bu da moralinizi arttıracak ve bu konululara daha da çok çalışacaksınız.

Eğer bu başarılı olmadığınız derslere çalışmaya karar verdiyeseniz yukarıda oluşturduğumuz listeyi kullanma vaktimiz geldi demektir. Bu listede sınavlarda yanlış cevapladığımız tüm konuları sıralamıştık. Bundan sonra ders çalışmak istediğimde bu konulardan birini seçip iyice çalışacağım ve anlayana kadar masadan kalkmayacağım. Bir konuyu iyice öğrendiğime kanaat getirdikten sonra diğer konulara geçebilirim. Bu çlışmayı devam ettirdiğiniz sürece elinizdeki listenin zamanla küçüldüğünü göreceksiniz. Peki bu liste bitince ne yapacağım. Bundan önce nasıl ders çalışacağımızdan bahsetmek istiyorum daha sonra bu konuya da değineceğim.

Niçin Ders Çalışmalıyım?

Bir futbolcu formunu yüksek tutmak için ve yeni teknikler öğrenmek için sürekli idman yapar. Hiçbir futbolcu uzun süre idmansız kaldıktan sonra maça çıkamaz. Müzisyenler de her gün düzenli olarak çalışırlar. Gitar çalıyorlarsa hergün gitar çalarlar, yeni parçalar öğrenirler. Bu öğrendikleri parçaları tekrar tekrar dinler ve çalarlar. Bizim YGS'yi kazanmak için en önemli yardımcımız ders çalışmak ve sürekli soru çözmektir. Ders çalışmayarak bu sınavda başarılı olan insanlar vardır tabiki. Ama onlar ya ortaokul ve lisede çok iyi bir eğitim almış ya da çok zeki kimselerdir. Bu özelliklere sahip olsak bile sınavda puanı yüksek bir bölümü ders çalışmadan kazanmamız mümkün değil. Peki nasıl ders çalışacağım? Sıkılmamak için neler yapmalıyım? Sürekli motivasyonumu nasıl yüksek tutacağım? Bu soruların cevapları herkes için biraz farklı olabilir ama ortak noktalar bulmamız mümkün. Öncelikle ders çalışmayı uzun vadeli bir yatırım olarak düşünmeli ve hayatımıza katacağı değeri hatırdan çıkarmamalıyız. Sınav sonrasında kendimize uygun bir tercih yapar ve kazandığımız bölümü seversek bu çalışmalarımızdan hiçbir zaman pişman olmayacağımızı bilmeliyiz. Ders çalışmaktan gerçekten hoşlanan insanlar vardır belki ama bunların sayısı çok azdır. Ben YGS sınavına hazırlanmak için günde ortalama 4-5 saat ders çalışıyordum. Bazen bundan hoşlandığım da oluyordu. Ama sınavdan sonra bir kere dahi oturup YGS sınavı için hazırlanmış 20 soruluk bir test çözdüğümü hatırlamıyorum. Hatta YGS için bu kadar ders çalıştıktan sonra ders çalışmaktan soğudum ve bu üniversite hayatımı olumsuz yönde etkiled. Bu nedenle ben ders çalışmayı semiyorum diyorsanız yanlız olmadığınız bilmelisiniz. Hİçkimse çok sevdiği için ders çalışmıyor. Diğer taraftan ders çalışmayı seviyorsanız bunun sınavı kazanmak için yeterli olmadığını bilmelisiniz. Bu çalışma isteğini doğru kanalize etmek ve zamanınızı verimli kullanmak size başarıyı getirecektir.

Nasıl Ders Çalışmalıyım?

Ders çalışmaya karşı olumsuz önyargılarımızı bir kenara bıraktığımıza göre nasıl ders çalışmamız gerektiğinden bahsedebilirim size. Tahmin edebileceğiniz gibi sınava hazırlanmak için zamana ihtiyacımız var. Çünkü ders çalışmak zaman alan bir süreç. Eğer biraz kalbur üstü bir bölüme girmek istiyorsak en az sınavdan 6-7 ay önce çalışmaya başlamalıyız. Mümkünse hergün okul ve dershane dersleri, ödevleri dışında 3-6 saat düzenli ders çalışmalıyız. Burada dershane ve okul ile ilgili ders çalışmadan bahsetmiyorum. Çünkü herkes zaten buralarda eğitim görüyor ve birşeyler öğreniyor. Bizim amacımız onların önüne geçmek. Bu nedenle puanımızı arttırmak için ekstra birşeler yapmalıyız. Sınavdan 6-7 ay önce başlamamız gereken çalışma bu. Dershane ve okul derslerine sürekli çalışmalısınız. Ancak son aylarda bu ikisine ayırdğınız zamanı biraz kısıp eksik olduğunuz yönlerinize ağırlık verebilirsiniz. Her gün ortalama 3 saat ders çalışmalısınız.

Zamandan sonra ikinci ihtiyacımız iyi bir çalışma ortamı. Çalışma ortamınız sessiz olmalı. Mümkünse size ait bir odanız olmalı. Eğer bu mümkün değilse evde herhangi boş bir odayı alabilirsiniz. Eğer evinizde sizin çalışmanıza müsait bir ortam yok ise evinize veya okulunuza yakın bir kütüphane veya benzeri bir yerde çalışabilirsiniz. Ben büyük oranda evimde çalştım ve neredeyse hiç kütüphaneye gitmedim. Kütüphane rahat bir ortam olmadığı için daha verimli çalışırız. Kütüphanede bizim gibi YGS sınavına çalışan başka arkadaşlarımız varsa ihtiyacımız olduğunda onlara sorabiliriz. Bir çalışma masamız olması da çok önemli. Vaktimizin büyük bir kısmı burada geçeceği için masamızı kendimiz için çekici bir hale getirelim. Ama mümkün olduğunca sade olmasına dikkat edelim. Çünkü dağınık bir ortam dikkatimizi dağıtır ve verimimizi azaltır.

Üçüncü olarak kaliteli kaynaklara ihtiyacımız var. Her ders için o dersi en iyi anlatan kitaplara sahip olmalıyız. Konu anlatımına çalıştıktan sonra çözmemiz için bol bol soru kitapçığı ve testimiz olmalı. bunların ikisine de barındıran bir kitabımız var ise bu yeterli olacaktır. Tüm bunları bir araya getirdikten sonra ders çalışmaya başlayabiliriz.

Kitabımızı elimize aldık ve masamıza oturduk. Çevremizde bizi rahatsız eden birşey yok. Konuyu çalışırken konunun özetini çıkartmak için kağıdımız hazır. Konuyu çalışmaya başladık ve önemli gördüğümüz yerleri bu kağıda not alıyoruz. Özetimizin yarım sayfadan fazla olmamasına dikkat edelim yoksa çok fazla zamanımızı alır. Anlamadığımız yerler var ise üzerinde düşünüyor varsa başka kaynaklara bakıyorum. Herşeyi denedikten sonra hala anlamadıysam buraya bir işaret koyuyor ve çalışmaya devam ediyorum. Anlamadıdğım yerleri daha sonra hocalarıma, sınıf arkadaşlarıma sormalıyım. Konuyu çalışmayı bitirdikten sonra 20 soruluk bir kaç tane test çözdüm. Bu testlerde yanlış cevapladığım soruları konu çalışırken çıkardığım özetin yardımı ile çözmeye çalışıyorum. Tekrar çözemessem kenarına bir bilene sormak için bir işaret koyuyorum. Konu anlatımında ve soru çözerken işaretlediğimiz bu yanlış sorular ve anlamadığım yerler bizim için çok önemli. Ertesi gün ya da en yakın zamanda bu konuyu bizden iyi bilen birisiyle bu soruları çözmeli ve çözümü bize anlatmasını istemeliyiz. Çünkü bu soruların çözümünü öğrenmek bizi bir adım ileriye götürür. Doğru cevapladığımız soruları zaten öğrendik demektir. Bizim için önemli olan yanlış yaptığımız soruları da çözmek ve anlamak. Burası çok önemli. Yanlış cevapladığınız soruların çözümünü daha sonra öğrenmelisiniz. Bunu yapmassanız sonraki adıma geçemessiniz ve bir süre sonra ilerlemeniz durur.

Kitap Bitirme

Bu çalışmayı bir süre devam ettikten sonra bir deneme sınavı çözüyorum. Yanlış cevapladığım soruları bir liste halinde yazıyorum. Eğer bazı konularda diğer konulara göre fazla yanlış yaptıysanız bu konuları tekrar çalışmalısınız. Ama yanlış sayınız belirli konularda guruplaşmadı ise veyanlışlarınız bilgisizlikten değil de dikkat eksikliğinden kaynaklanıyorsa veya aynı konuları tekrar çalışarak ilerleme kaydedeciğinizi düşünmüyorsanız ikinci adıma geçme zamanınız geldi demektir. İkinci adım çok basit. Kitap bitireceksiniz. Yine günde bir kaç saatinizi ders çalışmaya ayırıyorsunuz. Bu sefer zayıf olduğunuz konuları değil zayıf olduğunuz dersleri belirleyeceğiz. Mesela ben biyoloji dersinden zayıf olduğumu düşünüyorum. Daha önce çözmediğim bir biyoloji kitabı alıyorum ve 15-20 günlük bir sürede hergün çalışarak bu kitabı bitiriyorum. Daha sonra matematik kitabı alıp buna çalışıyorum. Bu şekilde ben iki üç tane biyoloji bir iki tane matematik, fizik, kimya, geometri ve türkçe kitabı, birer tane de tarih ve coğrafya kitabı bitirdim. Bu kitapların çoğu benim değildi. Arkadaşlarımdan, hocalarımdan, dershane kütüphanesinden veya başka yerlerden ödünç aldım bunları. Hiç karalama yapmadım ve aldığım gibi geri verdim. Bu çalışmaya sınavdan 7-8 ay önce başladım ve sınava 1 ay kadar br süre kalana dek sürdürdüm. Bu süre içinde biyoloji dersim öyle çok gelişti ki dershanedeki sınıfımızda biyolojiyi en iyi bilenler arasına girdim. Bizim sınıfımızda uygulanan ve çok zor olan (Bir o kadar da zevkli.) aylık YGS denemeleri vardı. Bu sınavlarda bile çok iyi biyoloji netleri çıkartır hale gelmiştim. Diğer derslerde de ilerleme vardı. Kitap bitirme yöntemi sade ve basit. Bir kitap alıp onu bitiriyoruz. Bundan sonra son aşama diyebileceğimiz üçüncü aşama geliyor.

Sınavdan Önceki Son Ay

Sınava bir ay kadar bir süre kaldı ve artık her konuya yeterince çalıştım. Bu bir aylık süreyi nasıl geçirmeliyim? Bence bu sürede bol bol YGS denemesi olmalısınız. Bu konuyla ilgili ilginç bir anım var. Sınavdan 30 gün kadar önce bir kitap aldım. Kitabın adı 45 te 45 idi. Matematik dersinden sınavda 45 soru çıkıyordu. Bu kitapta da 45 tane matematik denemesi vardı. Kitaba çalışmaya başladım. Daha önce hiç görmediğim sorulara karşılaşıyordum. Bu soruları arkadaşlarımla çözmeye çalıştım. onları çözemeyince hocalarımıza çözdürdüm. Bir çok hocamızla bu vesileyle samimiyetim artmıştı. Bu böyle devam etti ve sanırım kitabı bitirdim. Bu kitabın ismi olan 45 te 45'i daha önce hiç gerçekleştirememiştim. Yani matematikte hiç 45 net yapmamıştım. Ama Allahın bir takdiri YGS sınavında 45 matematik sorusunun hepsini doğru cevapladım. Belki de bu nedenle sayısal bölümünde sene başından itibaren en yüksek netimi yine bu sunavda yaptım. Bu nedenle bu son ayda konu anlatımından ziyade bol bol deneme çözmenizi ve takıldığınız soruları bir bilene sormanızı tavsiye ederim. Son bir haftada ise mümkün olduğunca az ders çalışın ve moralinizi yüksek tutacak aktivitelerde bulunun. Hasta olmamaya ve sakatlanmamaya dikkat edin. Günde bir iki saat soru çözmenizde problem olmayacaktır. Mutlaka uykunuzu düzene sokun ve yeterli kadar uyuyun. YGS sınavından bir önceki gece kaçta yatacaksanız o saatte yatmaya çalışın. Beslenmenize dikkat edin. Bir de en önemlisi heyecanlanmaktan korkmayın. Çünkü sınava başlayınca hiç heyecan kalmıyor insanda. Ben sınavdan önceki gün öyle çok heyecanlanmıştım ki karın ağrısından hastaneye gitmek zorunda kalmıştım. Ama sınav esnasında bundan eser kalmadı ve o güne kadar girdiğim tüm sınavlardan daha iyi bir sınav geçirdim.

Diğer Konular

YGS'nin uzun bir maraton olduğunu hiç unutmayın. Hiçbir sporcu su içmeden yemek yemeden bir maratonu bitiremez. Bu nedenle zamanınızı sadece ders çalışarak geçirmeyin. Diğer ihtiyaçlarınıza da zaman ayırın. Arkadaşlarınıza zaman ayırın. Onlarla ders dışı sohbetler yapın, sevdiğiniz yerlerde gezin. İmkanınız ve ilginiz varsa spor yapın. Ailenize vakit ayırın. Bazen kaçamaklar yapın, dershane veya okulu asın. Eğlenceli şeyler yapı, filim izleyin tiyatroya gidin. Yaşamdan sıkılmayın ve moralinizi yüksek tutmaya çalışın. Derslerdeki başarısızlığınızın moralinizi bozmasına sakın izin vermeyin. Doğru şekilde çalışırsanız mutlaka başarılı olacağınıza inanın ve kendinize güvenin. Bir de YGS sınavına girmek için iki seneden fazla zamanınız var ise roman, şiir veya başka dallarda kitaplar okuyun. Bu hem genel kültürünüzü arttıracak hem de sınava çalışmadan önce size bir altyapı oluşturacaktır.

Sınavda Nelere Dikkat Etmeliyim?

Bir de sınav esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar var. Bunları kısaca şöyle özetleyebiliriz. Yedek kalem ve silgi almayı unutmayın. Yanınıza su alın. Kaydırma yapmamak için kitapçıkta doldurduğunuz her sayfayı ya da iki sayfada bir cevaplarınızı cevap kitapçığına geçirin. Yanınıza sınavdan önce yemek için biraz şekerleme alın. Ve tabi kendinize güvenin.

Sonuç

YGS'nin ne herşeyin başı ne de sonu olmadığını unutmayın. Bu sadece bir sınav. Üniversiteye başladıktan sonra da bir çok sınav olacaksınız. Üniversiteden sonra da hayatınızda zor anlarınız olacak. Hayat kalitenizi bozmadan bu sınavda yapabileceğinizin en iyisini yapmaya çalışın. Bunun için de sınavdan çok önce çalışmaya başlayın. Sabırlı olun. Sabrınız taştığında sakince kitabınızı bir kenara bırakın ve bir iki gün ders çalışmayın. Moraliniz düzeldiğinde tekrar ders çalışmaya başlayın. Arkadaşlarınızı ve ailenizi ihmal etmeyin. Bir de kapasitenizi aşan şeyleri hedeflemeyin. Bu konuda yorumlarınızı ve sorularınızı yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Bu sınav girecek tüm adaylara başarılar diliyorum.

Etiketler: , , , ,

81 Yorumlar:

At 9:43 ÖÖ, Blogger efsane diyor ki...

abicim öncelikle teşekkürlerimi sunuyorum ben şu an üniversite okuyorum 2 yıllık ama bunu dört yıllıkla sürdürmek istiyorum ama bir türlü ders çalışma konusunda ders çalışmaya başlayamadım nasıl başlayacağımı nerden başlayacağımı bilmiyorum bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim..

 
At 2:25 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bilgilendirdiğiniz için teşekür ederim ben şu an lise 1 e gidiyorum oks yi kazanamadığım için öss yi kafaya taktım..ben ders çalışmayı çok seviyorum ama nasıl çalışıcağımı ve ne kadar çalışıcağımı bilmiyorum..bu konuda yardım ederseniz sevinirim..

 
At 2:55 ÖS, Blogger Unknown diyor ki...

Merhaba

Oss veya diger sinavlara hazirlanmak ile ilgili sorularinizi bana email gondererek sorabilirsiniz... Email adresimi internet sitesinde sol taraftaki menude Yazar Hakkinda linkinde bulabilirsiniz...

Resit

 
At 11:44 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

öncelikle çok teşekkür ediyorum bu bilgileri paylaştığınız için ben ders çalışırken çok sıkılıyorum ve konuya çok iyi çalışıyorum amagenede tek başıma test çözemiyorum yardımcı olursanız çok severim ayten

 
At 5:20 ÖS, Blogger aslı diyor ki...

ben öss ye hazırlanıyorum nerdeyse sınava 7 ay kaldı ders çalışmama rağmen deneme sınavlarında başarı gösteremiyorum çok kötüyüm ne olur bana bir çözüm....................

 
At 9:11 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben maliye okuyorum am amaçım piskiyatri okumak sınava bu yıl tekrar girmeye karar verdim çoğu şeyi unutmuşum sanırım sizce nasıl bi yöntem izlemeliyim

 
At 9:08 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben i.h.l ye giden bir öğrenciym vede sayısal bölüm okumak istiyorum buna rağmen ümidimi kesmiyorum vede çalışmayı seviyorum ama nasıl çalışacağımı bilmiyorum bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekürler

 
At 1:41 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

açık öğretim mezunuyum bu sene mezun oldum 26 yaşındayım mantık olarak iyiyim ama bilgim hiç yok hem işlerden dolayı ders çalışamıyorum evliyim ne yapabilirim

 
At 10:06 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben ankara üniversitesi ebelik öğrencisiyim ama yanlış tercih kurbanıyım eczacılık istiyodum olmayınca sağlık olsun diye tercih ettirdiler ama ben istemiyorum tekrar öss ye hazırlanacağım ama nasıl halletmeliyim yardımcı olursanız sevinirim bu sene diil seneye gireceğim sınava kafayı yemek üzerey,m okulumu hiç istemiyorum

 
At 7:19 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

şuan sınava çok az bi zaman kaldı.bu zamanı düşündükçe çılgına dönüyorum sözel bölümündeyim dersaneye gidiyorum sanki bi yararı yokmuş gibi geliyor kendimi çok eksik buluyorum neolur yardım edin

 
At 2:08 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

yaa çok kötü ya evet sınava çok az kaldı bende sözel öğrencisiyim bu sene ikinci girişim olacak kendimi çok çaresiz hissediorum.. birileri banada yardım etsinnn:(

 
At 2:08 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

yaa çok kötü ya evet sınava çok az kaldı bende sözel öğrencisiyim bu sene ikinci girişim olacak kendimi çok çaresiz hissediorum.. birileri banada yardım etsinnn:(

 
At 11:53 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

Kazanmak için gösterdiğiniz bu yönergeler gerçekten güzel ama bi program niteliğinde değil.bu şekilde başarıya gidileceğinide zannetmiyorum ama yine de emek verip bu yazıları hazırladığınız için size şükranlarımı sunuyorum

 
At 9:51 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

öss insanı yıkıyor malesef ama kazanmak gerekir ailelerimzin kazanamaksakta bize destek olması gerekir beni sadece matemetik zorluyor ben sözelciyim bu senede öss girecem arkadaslar dua edin hepimiz kazanırız

 
At 6:29 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

abi sana çok ama çok teşekür ediyorum. inan sabaha kadar yazdıklarını okusam bıkmam sanki içimi okuyosun kendimi çok rahatlamiş hissediyorum.yazdıklarını okuduğumda sanki beni birşey dürtüyo kalk çalış die. anlatacak ne varsa anlatmışın allah se3nin gibilerini başımızdan eksik etmesin eğer sınavı kazanırsam bunda senin
yüzde 25 lik hakkın var saygılarımı sunuyorum. fırat van.

 
At 11:39 ÖS, Blogger fanatik fenerli diyor ki...

slm abi öss sınavına veya denemelere girdiğimde heyecanlanıyorum ve başım ağırıyor. yardımcı olursanız sevinirim.

 
At 12:00 ÖÖ, Blogger Volkan diyor ki...

Merhaba abi öss ye 1 senem kaldı ve ben kendimi hiç hazır hissetmiyorum ve daha doğrusu össye daha yeni hazırlanmaya başladım Benim hedefim aslında öğretmen olmaktı ancak ailem benden daha çok şeyler bekliyor ve ben onlara layık olmaya çalışabilmek için kafama koydum unu ama çok korkuyorum. Acaba bunun için kapasitem yeterlimi yani bunu yapabilirmiyim. ve sizce bu doğrumu???

 
At 1:15 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

mrhb

ben almina anadolu lis.son sınıf öğrencisi oldum bu sene ve 1 senem kaldı öss tatilimi hiç oş geçirmiyorm v sürekli ders çalışıyorum sıfırdan başladım diyebilirim bıkmadım çünkü hayatıma yön vermek sıkıcı bi iş değil aksine çok kutsal bi iş
buradaki öneriler için tşk.ederim

 
At 10:49 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

merhaba ;
öncelikle ben lise 4 geçmiş bir öğrenciyim ve yabancı dil okumaktayım 2 yıldır sınava hazırlanıyorum geçen sene yaz okuluna başladı meskişehirde tatile gitmedim ve geçen sene 9 net yapıyordum bu senen 83e kadar geldim ama benm korkum gvensizliğim kendime olan güvenimi kaybettim şimdi yine yaz okuluna başladım 30 haziran da ama içimde yine korku var düzenli olarak çalşıyorum ama dersanemizde VIp grubu var ve ben buna giremeyeceğimi düşünüyorum ama bunu g-değiştirebilirim değil mi? kendime olan güvnimi sizce nenden kaybettim ben :( hocalarım çok zeki ve çalşkan olduqumu söylğyorlar b-ama gvüenmiyorum üniversiteyi kazanmak istioyrum ve matematik yapmalu-ıyım ondan biir şüphem yok ama dersanede anlatılınca anlamıorum birebir anlıyorum ailem öezel ders aldırcak o yüzden korkmuyorum matematikten 20 üzeri ne tyaparsam? kazana bilme imkanım nedir?ve her kes kendi sansını kendisi yaratır değil mi yardımınıza ihtiyaacım var psikolojim bozulmuş durumda ve mutsuzum :( cevabınız için tşk ediorm seevgiyle kalın DUYGU

 
At 12:11 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

slm abi bn bu sene öss sınavına girecem ama kendimden çok ümitsim ama çok istiyorum yüksek bir puan almayı çok az bir süre kaldı ama daha nasıl çalışmalıyım bilmiyorum ben mühendislik istiyorum ama çalışamıyorum işte bana bi yardımcı olursan sevinirim adresim onurlugok@hotmail.com

 
At 7:46 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben lise üçe geçen meslek liseli öğrenciyi.şu andaki tek hedefim bil.öğrt okumak için ünverste kazanmak ama hiç temelim yok.önümde iki senem var.dersaneye gidecem yazın bana azmime azim kattı.korkum ise kazanamamak bana bişeyler söyle nolur.crazy__blonde@windowslive.com

 
At 8:22 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben gızem 2009da össye gırecegım ve sımdıden dershaneye basladım.calısmaya basladım hala ıstedıgım oranda calısamasamda calısıyorum akmasada damlıyo yanı.bazen ne yaparsam yapaym olmayacakmıs gbı gelıyor gecenlerde yıne strese gırdm eyvah yaklasıyor dıye sonra dusundum ben yıllardır unıversıte ıcın okuyorum ve yıllardır bır suru sınavı kazanarak gectım sımdı bu sınavıda gecebılırım :) kazanıcagım ıstanbul hukuk bölumunde olacagım seneye :)dılerım Allah calısanın elını bos bırakmaz arkadaslar korkmayalım ordakı sorular uzaydan gelecek degıl ya ıllakı cozudugumuz soru tıplerı eger ıcınızın sındıgı ölcude calısmıssanız artık hazırım dıyorsanız kazanmamanız ıcın hıc bır sebep yok suanda calısmamın sebebı kazanmak deıl aslında ben sınava gırdıgım gun hazırım demek ıcın calısıyorum :) herkesede bunu tavsıye edıyorum bıtırın ya su össyı, neymıs buuuu cok mu zor deıllll ee ne beklıosnz ?

 
At 10:01 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ark bnde gırıcem bu sene oss ye ama hergun fıkrım degısıo  bı kazanırım bı kazanamam dıorum adaletsız bı sıstemın ıcındeız  hepımız ıcın hayırlısı:(

 
At 12:17 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

öncelikle önümüzde hedef tahtası gibi görünen bu öss için azimlenen çalışan arkadasların sınavlarının iyi geçmesini diliyorum 2010 yılında ben de öss girecem inşallah bilkent hukuk fak. hdefliyorum hedefime ulaşmayı çok istirummm...

 
At 1:06 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

mrb ben öss ikinci girişim olucak okul varken girmiştim ama başarılı olmadım zaten fazla çalışmadı temelim zayıf sizce ne yapmalıyım sizce yaparmıyım daha sınava çok var ama şimdidien endişeleniyorum yardım ederseniz sevinirim

 
At 12:07 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

abim-ablam-kardeşim ben sözelciyim lise 4 bendede hiç tmel yok bu mesajı atmadan 1 gün önce düşündün geleceğimi ve herşeye yeniden başlaycam lise1 den ama korkmuyom kazanamakdan çünkü ALLAH(C.C)bir kapıyı kapatır bir kapıyı açar

 
At 8:53 ÖÖ, Blogger gazel diyor ki...

slm ben gazel ben ticaret meslek lisesi öğrencisiyim muhasebe bölümündeyim ama bu okula kendi isteğimle değil babamın zoruyla gittim aman en azından okumasada bir meslek öğrenir gibisinden ama benim hayalim polis olmaktır üniversite yi kazanma şansım çok düşük neden çünkü sadece bizde meslek dersleri ağırlıklı ne matemetik var ne türkçe off sınava hazırlanıyorum allahın izniyle son sınıftaim stajer öğrenciyim ve buradan kazandığım parayı biriktirerek seneye dersaneye gideceğim allahım bu öss korkusu yaşayan bütün arkadaşlarımın ve öğrencilerin dualarını kabul et inşallah allah izin verirse 2009 da dersane 2010 üiversite polislik okulu allahım nolur dualarımızı kabul et emeklerimizin karşılığını ver AMİN

 
At 9:45 ÖÖ, Blogger selvi diyor ki...

paylaşımınız için çok çok çok teşekkürler.gerçekten çok değerli bilgiler.ben yıllar sonra giricem sınava yani uzun bir aradan sonra o nedenle çok sabırsızım.ders çalışırkende böyleyim.bir günde birden fazla konu bitirmeye çalışıyorum sonrada bitap düşüyorum,zaman zaman pes etsemde kendimi yine ders başında buluyorum.hakeden kazansın...

 
At 3:06 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben ince memet ders çalışıyorken bazı soru tipleri var ama konu anlatım onları vermiyor oyüzden benim morel bozuluyor osoruları çözmem için ne yapmam gerek nolur cevaplayın

 
At 8:04 ÖS, Blogger zeliha diyor ki...

hocam ben lise3.sınıfa gidiyorum bölümüm çocuk egliş.ve anasınıfı ögrtm.ve derslerimiz hep çocuklar üzerine ne matematik ne kimya ne fizik,,ne de edebiyat derslerini görüyoruz ve benim sınavı kazanmam için bütün 1.bölümleri yapmam gerekli,matematikten en az 16 net kesin olmalı.ve ben sınavı kazanmayı herkes gibi çok istiyorum geç kalmış gibi hissediyorum kendimi çalışmajta matematikten hiçbirşey anlamıyorum onun daha kötüsü mat.2.bölümdende biraz yapmalıymışım moralim çok bozuluyor gün geçtikçe kazanamayacagıma şartlandım resmen.bölümüm geregi 24 puan geliyor ama bana yeterli gelir mi bilmiyorum.bölümüm ve sınavı kazanma şansım hakkında bilgi verirseniz çok ama çok mutlu olurum.kazanmak istiyorumm

 
At 10:22 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Merhaba Zeliha

Öncelikle sakin olmani ve bulundugun durumu olabildigince iyi analiz etmeni tavsiye ederim. Bu sene icin önünde 5 ay kadar bir süre var. Eger bu süreyi iyi degerlendirebilirsen güzel sonuclar alabilirsin. Kısaca soylemek gerekirse, bir dershaneye gidebilirsin, bu imkanın yok ise dersleri iyi olan öss ye calısan arkasların var ise onlarla calısabilirsin. En son ihtimal ise konu anlatımlı kitaplar alıp kendin calısabilirsin. Ders calısırken anlamıyorum demissin, bunun bir cok nedeni olabilir. Mesela televizyon izlerken ders calsiyorsan calistigin dersi anlamaman cok normal. Veya oturma odasında ders calısıyorsan, ders calısırken müzik dinliyorsan vs... Diger bir neden ise daha once öss konularında egitim almamıs olman olabilir. Eger sebep gercekten bu ise ve kesinlikle üniversiteye girmeyi düsünüyor isen sana tavsiyem bu seneki öss yi degil önümüzdeki sene olacak olan öss yi hedeflemen olacaktır. Önümüzdeki sene iyi bir dershaneye gider, iyi bir arkadas cevresi edinir, ve evinde de iyi bir ders calısma ortamı hazırlarsan, öss yi kazanmaman icin hicbir neden yok. Bir sene beklemek sana cok gelebilir ama unutma ki liseyi bitiren ögrencilerin büyük cogunlugu zaten ilk sene sınavı kazanamayıp bir sene bekliyor. Dershaneye gittigin sürede sıkılmamak icin spor yapmanı, gezmeni ve dinlendirici faliyetlere katılmanı tavsiye ederim. Mesela tiyatro izlemek güzel bir secenek.

Sana ve diger arkadaslara basarılar dilerim.

 
At 4:32 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Hayat'ta çalışmak kadar iyi bir şey yok nasıl desem çalışan kişinin önünde hiç bir şey dayanmaz. ben mat2 yapamiyordum. allah şükürler olsun çalıştım yaptım. şuan yapiyorum. mahsum öztürk sayesinde hocam çok teşekürler sünuyorum. o hep herdi çalışan,sabreden kazanır.

 
At 7:20 ÖS, Blogger zeliha diyor ki...

tavsiyeleriniz ve bana ayırdıgınız zaman için çok tşk. ederim.beni korkutan şey dediğiniz gibi öss konularından yeterince ders alamadık meslek liselerinin en kötü yanı da bu maglesef,ek puanımız var ama matematik yapamayınca hepsi uçup gidiyor.
daha önümde bir senem var 3.sınıfa gidiyorum demiştim,dediğiniz gibi eksiklerimi kapatmaya çalışıcam.dershane,okuldaki etüt ve kurslara katılıyorum zaten tek sorunum matematik inş. onuda halledicem.umarım hak eden kazanır,bu çetin maratonda herkese başarılar diliyorum...

 
At 4:45 ÖS, Blogger esra diyor ki...

ya ben çok merak ediyorum meslek lisesinde okuyan, bölümünü seven, öss ye girip kazanmak isteyen bi öğrenci için meslek lisesinde okumak bir avantajmı yoksa dezavantajmı lütfen yardımcı olun yaa ben kazanmayı çok istiyorum fakat çevremdekilerin lafları beni çok köreltiyo ne yapmalıyım bide sınav sisteminin değişmesi bizim için iyimi kötümü 2. bölüm çözmek istemiyorum ben

 
At 12:19 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

At 4:32 PM, Adsız diyor ki...
Hayat'ta çalışmak kadar iyi bir şey yok nasıl desem çalışan kişinin önünde hiç bir şey dayanmaz. ben mat2 yapamiyordum. allah şükürler olsun çalıştım yaptım. şuan yapiyorum. mahsum öztürk sayesinde hocam çok teşekürler sünuyorum. o hep herdi çalışan,sabreden kazanır.

bu yazıyı yazan arkadaş bunu görürsen çok sevinirim ben mahsun öztürk hocamı arıyorum ama bulamıyorum en son mardin yada batmandaydı die biliyorum o herzamn derdiki hayatın merkezi herzamn sizsinizdr siz isterseniz herşey olur:) :)


İSTANBUL

 
At 1:17 ÖS, Blogger hkoé diyor ki...

çokk teşekkür ediyorum sagol inş. kardeşlerimizle öss yi kazanırız bu ülkeyey hayırlı evlatlar oluruz :D
gelecek için daha güzel sistemler getiririz

 
At 3:34 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

*Çok güzel ve anlamlı yazmışışınız,bu yeri birdaha bulamam diye masa üstüne kaydettim*

 
At 7:21 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bn begümmmm lise 2 öğrencisiyimm oks yi kazanamadım össyi kazanmayı çoq istiyorumm gazi üniversitesini iastiorum çocuk gelişimi bölümündeyimm yani meslek okulundayım dersaneye gtmeden kazanmak istiyorumm dersaneden nefret ediyorumm bna yardımcı olurmusun lütfen?bn ders çalışırsam yapıorum ama tv izlemektwen kendimi alamıyorum tv izlicem die yazılıya bile çalışmıyorumm ne yapmalıyımm

 
At 7:05 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bn begümm yorumm yazmışştımm cvpp alamadımm neden ????

 
At 10:31 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Merhaba Begum,

Dershaneye gitmeyi sevmiyorsan kendi kendine calısarak da OSS ye hazırlanabilirsin. Ancak TV basında ders calısılmaz, TV seyrederken ders calısamıyor olman normal, bu genelde herkes icin boyledir. Bence OSS sınavı senin icin onemli ise bu sınav icin fedakarlıkta bulunmayı goze alman gerekir. Ayrıca eger imkanların var ise lise son sınıfta dershaneye gitmeni tavsiye ederim. Turkiyede OSS sınavının sonucları insanların hayatını cok cok fazla etkiliyor. Kendini universite bitirmis bir ogretmen olarak ve de lise bitirmis herhangi birisi olarak dusun, aradaki farki goreceksin. Umarım OSS icin ihtiyacın olan motivasonu buulabilirsin.

Bu arada sınava calısan arkadaslara basarilar dilerim. Umarım bu yazı okuyanlar icin faydalı oluyordur. Arkadaslar calısan her zaman sonucunu alır, calısmadan da basarı beklemek hayaldir.

Resit

 
At 6:07 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bna cvp yazıgın için teşekkür ederim bn 4,sınıftan beri dersaneye gidiyorum bu yüzden sıkıldım dersanye gittigim halde oks yi kazanamadım tabi ders çalışmadıgım için oldu bide sen yanlış anlamışsın bni bn tv karşısında ders çalışmıorum sadce bol bol tv izliyorum cnm ders çalışmak istemio tv izlemek istio

 
At 12:36 ÖS, Blogger Unknown diyor ki...

bilgierinizi,tecrübe ve deneyimlerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürlerimi sunuyorum.inşallah hayatımızın devamı için bizlere zorunlu kılınan bu yolu aşarız ve bir sekilde hayatımızın bu bölümünüde başarıyla atlatıp yolumuza devam ederiz. HERKESE BAŞARILAR DİLİYORUM ...

 
At 10:42 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

slm bende meslek lisesindeyim ama çok pişmanım çünkü birçok dersi görmüyoruz ama bunlardan sorumluyuz haksızlık değilmi bu ya çalışmakta hiç içimden gelmiyor çünkü çalışmaya başladığımda bişey bilmediğimi düşünüyorum ve çalışömayı bırakıyorum çevremdekilerde uzakta yapamzsın diyorlar vaya okuyanlar pişmanız diyorlar kafam karışıyor bende okumamayı düşünüyorum ama bazende okumayı çok istiyorum lütfen yardımcı olun bana ne yapıcağımı bende bilmiyorum ve çok kararsızım

 
At 6:25 ÖS, Anonymous begüm diyor ki...

bnde meslek lisesine gidiyorum arkadaşa yazıyorumm yaa digerleri mutlu dil die sende mutsuz olcaksın die bi şart yoq sen kendini şartlandırıyosun onlar yapamıo diolar desinlerr öncelikle senin bu istemen lazımki yapabilegine inanman gerekirrr ....bnden sana tavsite arkadaşımmm begüm:)çevremdekilerden bnde rahatsızım ama bn onlara inat istedigim hedefe ulaşacagımmm:)sanada tavsiye ederimmm

 
At 12:07 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

ben lise 3 de okuyorum bizim zamanimizda sınav sistemi değişiyomuş bu sınav sistemine nasıl hazırlanacağimi iç bilmiyom çünkü sınavın nasıl olcağı bile belli değil bu konuda bence biraz geç kalındı yeni sınav sistemine göre kendime nasıl taktaık uygulamalıyım nasıl çalışmalıyım

 
At 5:00 ÖS, Anonymous hülya gerçek diyor ki...

tüzel anlamda biz öğrencileri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ediyorum ben iki gün önce 2009 öss sınavına girdim maalesefki sizin yazınızı bugün okudum gerçekten de bir öğrencinin yaşadığı gibi anlatmışsınız bu seneden pek bir umudum yok ama seneye için söylediğiniz herşeyi uygulayacağım

 
At 11:20 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

yaa walla cook tesekkür ederim son slnıfa gectimm ve cok güzell bilgiler vermişsiniz bazı şeyleri daha ii anladım insallah tamamiyle uygulayabilirim..

 
At 3:25 ÖS, Blogger damla diyor ki...

oncelıkle paylasımınız ıcın chok tesekkur ederımmm...yazdıklasrınızı gorunce ve bunları uygulayınca yapamıycak bısey yok gıbı hıssedıyo ınsann....ben lıse ıkı ogrencısıyım su an lise 3e gectımm...derslerde basarılı bı ogrencııyım..fakat eksık oldugumu bılıyorummm...dıplomaa ortalama su an ıcın yuksek fakat...derslerde basarılı olan her ogrencının ossde basarılı olamadıgınıda bılıyorumm...benım sorunum korkuu...bı yanım basaracagıma ınanıyoo..bı yanımsa basaramazsamm hayatımın mahvolcagını dusunuyooo...yardım edersenız sevınırımm...bıseye takarsamm yapammıycagım sey yok ama bu korku benı bıtırcekk..unıdekı hedefım bellı pskolojıı okumak ısıtyrumm..
ama dedıgım gıbı ıcımdekı korkuu benı bıtırıyooo...sızce pskolojık bı destek almalıymıyım...??

 
At 12:34 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

teşekkür ederim bilgileriniz için. ben çok ders çalışmak istiyorum okulda gayet iyiyim. okul 2.siyim. ama denemede yapamıyorum. yani okulda matematik derslerinde yazılılarım 100-99-99 notlarım ama denemede matematik asla yapamıyorum. en fazla 5 soru mattan. edebiyatı çok gsl yapıyom 30 sorudan 28 net çıkarabiliyorum ama matematik okulda ii olsada denemede kötü. çalışıyorum. soru çözerken sanki farklı bi konuymuş gibi geliyor. sanki o konuyu hiç dinlememişim gibi uzak bana soru.ne yapmalıyım. çözemedikçe sinirim bozulyor. içimden matematik çalışmak geliyo. ama çözemicem nede olsa deyip bırakıyorum.:(

 
At 1:30 ÖS, Blogger fatmaece diyor ki...

arkadaşlar öncelikle herkese slm..ben lise 2 ye gectım ama 1 sene önceki oks sınavına cok calıstımama kazanamadım..şunu ii anladım ki çalısmak kadar nasıl çalışıldıgı ve programda çok önemli imiş.şimdi de öss ye hazırlanıyorum.bişr defa kaybettim bi daha kaybetmek istemiyorum..bunun için ben ceistek ve azim gerekli.sonuçta ne yapıyorsak kendi adımıza yapıyoruz herşey kendi iyiliğimiz için..fatmaece

 
At 1:41 ÖS, Anonymous fatma diyor ki...

slm arkadaslar ben dokuzuncu sınıfı bıtırdım ama oks denılen sınavı kazamanamadım bunun için ck üzülüyordum ama artık üzülmüyorum çalısmak basarmanın yarısı imiş çalışırsam yapamayacagım sey yok

 
At 3:01 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

arkadaşlar bende lise4e gidiyorum lise hayatım boyunca evet çalışkandım ama öss denilen sınavı hiç kafama takmayıp hep boş işlerle uğreşır durumdaydım lise 4e geldiğimde ailemin benden nasıl bir beklentide olduğunu farkedince korktum v bu sınavı kazanacağıma kendimi inandırdım ve tabikide arkadaşlarımın destekleriyle ve ailemin destekleriyle ve kendimi tamamemn bu zorlu sınava hazırladım ve şimdi o sınavı bekliyorum

 
At 7:45 ÖS, Anonymous gönül diyor ki...

ben lise 2ye geçtim ders çalışmayı çok seviyorum ama nasıl çalışacağımı bilmiyorum ne yapmalıyım lütfen yardım edin

 
At 7:35 ÖÖ, Blogger Emre Kuytu diyor ki...

Kitap bitirmekten kastınız nedir? Soru bankası mı konu anlatımı mı? Orayı anlayamadım. İlgilenirseniz teşekkür ederim.

 
At 11:27 ÖS, Anonymous ömer faruk diyor ki...

ben de össden ilk başta çok korktum fakat şimdi odtü iktisadi fakültesinde okuyorum bunu nasıl başardım kendime güvendim hedefimi belirledim ve çok çalıştım

 
At 1:30 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

slm ben ygs ye girdim puanım 298 sayısalcıyım ama psikoloji istiyordum ea dan hazırlandım ygs den sonra güvenim iyice azaldı sınava 1 ay kaldı mat 2 geo yapamiom edebiyat spr :) aslında matamatiği seviom büyük hatam hep ygs konularına çalışmam mat 2 ye yoğunlaşmak istiyorum sizce 1 ayda nasıl halledebilirim?Ve nasıl bir strateji izlemeliyim?Lütfen yardım edin...

 
At 3:47 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Sayin Emre Kuytu ,

Kitap bitirmeden kastim Konu anlatimli kitaplari ve soru kitaplarini bitirmek, yani ikisi de dahil. Siralama onemli tabi. Her dersten once 1-2 konu anlatimli kitap bitirdikten sonra, soru kitaplari bitirmeye baslanabilir.Soru kitaplarini bitirmek genelde daha az zaman alacaktir.

Piskoloji dusunen arkadasim, Sinava calismak icin bir ay tabi ki az bir sure. Bu nedenle mesela matematik bilgin yeterli degil ise once konu anlatimli bir matematik kitabi eline al. En cok soru gelen ve en iyi anladigin sana en kolay gelen konulari velirle ve calismaya basla. sonra daha az bildigin veya daha az soru gelen konularla devam et. Bir ayda iki uc ders ile ilgili kitaplar rahatlikla bitirilebilir bence. Zaten bildigim kadariyla su aralar sinava hazirlananlar okula gitmiyor, yani tum gun musait olmalisiniz, ancak emin degilim bundan. Velhasil moral bozmadan strateji uretip uygulamak lazim.


Matematik sinavlarindan okulda 100 testlerde dusuk alan arkadasim, bence test cozme tecrubesi edinmelisin. Ayrica oss/ygs sinavlarina hazirlik matematik kitaplarindan calismalisin. okuldaki matematik ile test sinavlarindaki matematik tam olarak ayni degil.

Damla, bence piskolijik destek almana gerek yok. Ders disi faliyetlerde bulunmaya calis,spor yap, ailenle arkadaslarina gez,sinema tiyatroya git. Sadece sinavi dusunursen korku normal, ayrica az seviyede korku hem iyi hem de gereklidir. Boylece motivasyonunu kaybetmessin. Ben de oss sinavina girmeden onceki son bir aylik bolumu hatirliyorum, tabi ki ben de o donemde korkuyordum ve cok heyecanliydim. Ama sinavdan sonra bunlarin hic biri kalmiyor, tabi sinavin cok kotu gecmesse. Sinavin cok kotu de gecse bir iki sene sonra insan herseyi unutuyor.

Arkadaslar bu yaziyi ilk yazdigim gunden bu gune cok zaman gecti. Belki bu yaziyi okuyan yuzlerce kisi oss sinavina girdi. Yorumlardan da anlasilabilecegi gibi, herkesin genel olarak yasadiklari ve sorunlari benziyor. Bu nedenle size tavsiyem korktugunuzda veya heyecanlandiginizda bunu sizinle birlikte milyonlarca kisinin de yasadigini dusunun ve sakinlesmeye calisin. Ayrica oss/ygs ile ilgili duygularinizi arkadaslarinizla paylasin, boylece heyecan ve korkunuz azalir.

Heppinize basarilar
Resit

 
At 1:17 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

hocam bilgilendirdiğiniz için teşekkürler bende maalesef başarılı olamadım liseye geçtim şuan verimli dersi araştırıyorum hep verdiğiniz bilgileri uygulayacağım bende psikolojik olarak kendimi iyi hissetmiyorum gideceğim okul iyi değil bu yüzden başarılı olabilir miyim??? bilmiyorum çevreden etkilenir miyim bunu da bilmiyorum ama ne olursa olsun ben hep çalışcağım hocam bu bilgileri uygulayacağım umarım işe yarar

 
At 1:47 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben dikkati hemen dağılan bir insanım ama nasıl buna karşı çıkacağımı bilmiyorum,kendime çalışma programı hazırlıyorum ama 2 sonra canım o programa uymak istemiyor ve konularını çok iyi bildiğim derslere çalışmayı seviyorum sınavlara düzenli çalışmayı sevmiyorum ama aynı zamanda hukuk okumak istiyorum ne yapıcam bilmiyorum:):)

 
At 1:33 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

Hocam anlamadığım bir yer var kitap bitirme yönteminde kitabı bitircez ama dershane ve okuldaki hocamızın geldiği yere kadar dimi yoksa hepsini mi???

 
At 1:49 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

Hocam kitap okumayı da önerir misiniz? Şahsen ben okuyorum okumayıp zamanımı derslere mi versem

 
At 12:20 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

Arkadaşlar yazıda ders çalışmak anlatılıyor ne güzel! şimdi bizde bunları uygulamalıyız Ders çalışmak için Ben size Ekol Hoca adlı siteyi öneriyorum Gerçekten güzel bir site ders çalışırkende önce konu sonra soru çözümlerine bakın bu sitenin :) Başarılar hepinize Umarım hepimiz başarılı oluruz.

 
At 7:17 ÖS, Anonymous gül diyor ki...

bu sene sınava hazırlanıyrm çok heyecnlıym basaramayacm diye çok korkuyrm kndıme guvnyrm ama kaznmadığımı düşündğmde çok korkuyrm napacm bn ya neeee??:s:(

 
At 3:03 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben şuan lise 3e gidiyorum ve meslek lisesindeyim ders programımızda sayısal dersler hiç yok ve sözel derslerin ders saatide çok az ve yetersiz kendimi çok yetersiz hissediyorum son senede haftanın 3 günü staj yepıcamız için ozaman daha çok stres yapacagım şimdiden çalışmak istiyorum lütfen bana yardım edin bu sene neler yapabilirim ezberim iyi bu sene tarih ve coğrafya ezberlesem seneye de dersanede matemtk fln ögrenirim bilmiyorum ne yapmalıyım?

 
At 3:03 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

ben şuan lise 3e gidiyorum ve meslek lisesindeyim ders programımızda sayısal dersler hiç yok ve sözel derslerin ders saatide çok az ve yetersiz kendimi çok yetersiz hissediyorum son senede haftanın 3 günü staj yepıcamız için ozaman daha çok stres yapacagım şimdiden çalışmak istiyorum lütfen bana yardım edin bu sene neler yapabilirim ezberim iyi bu sene tarih ve coğrafya ezberlesem seneye de dersanede matemtk fln ögrenirim bilmiyorum ne yapmalıyım?

 
At 1:50 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Bilgilendirdiğiniz için çok sağolun
meslek lisesi öğrencisiyim,sınava 1 yılım kaldı ders çalışmasını seviyorum ama nasıl çalışmam gerektiğini bilmiyordum bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim

 
At 10:54 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

meslek lisesinde okuduğum için öss yi kazanamam diye ön yargılıyım kazanabilrmiyim ?

 
At 5:57 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Mahsum Öztürk'ü arayanlar İstanbul Beyoğlu Anadolu Lisesi'nde kendisini bulabilirler.Zira zatıallerini çok seviyoruz bırakmayız size sadece görüp gidiceksiniz :)

 
At 2:38 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

insan bazen o kadar çok şey yapmak istiyo ama elinden gelmiyo bu sınav için yapmamız gereken düzenli çalışmak unutmayın inanmak başarmanın yarısıdır

 
At 2:38 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

insan bazen o kadar çok şey yapmak istiyo ama elinden gelmiyo bu sınav için yapmamız gereken düzenli çalışmak unutmayın inanmak başarmanın yarısıdır

 
At 4:49 ÖS, Anonymous damla diyor ki...

ben de mslek lisesinde okuyorum lise3.hem ben hem de hocaları kazanacağıma canı gönülde innıyorum unutmayın ki inanmak başarmanın yarısıdır bi kere tutturmuşlar meslek lisesi kazanamıyo sizde buna inanıyosunuz ben o kadar kazanan gördüm ki hemde kendi bölümünü seviyosan ünv tercih ediceksen herkesten 1-0 öndesin bence bahane insan istersa herşey olur..........

 
At 12:05 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

merhaba
bende bu sene össye hazırlanıyorum aslında yaz tatılınde çalışmaya başlamıştım fakat dersane başladıktan sonra sıkılmaya ve derslere odaklanmamaya başladım artık ders çalışamıyorum çalışmak istesemde hep ertelemek için bahaneler üretiyorum konular ve ödewlerim çok biriktı yapmak istiyorum ama hep bahaneler...!

 
At 12:05 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

merhaba
bende bu sene össye hazırlanıyorum aslında yaz tatılınde çalışmaya başlamıştım fakat dersane başladıktan sonra sıkılmaya ve derslere odaklanmamaya başladım artık ders çalışamıyorum çalışmak istesemde hep ertelemek için bahaneler üretiyorum konular ve ödewlerim çok biriktı yapmak istiyorum ama hep bahaneler...!

 
At 10:17 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Aabi dedini< ya kapasitenizi aşan puanlar istemeyin ben öss de 550 puan kazanmam lazım TIP ı istiorum ne ypmam lazım lise 2 ye gidiorm smdıden yardım edin lütfen.

 
At 7:22 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

merhaba öncelikle bize ışık tutttuğunuz için tşk ederim ben bu sene öss sınavına gireceğim. çok tereddütlerim var kendime güvenmekte zorluk yaşıyorum. tam güvendim derken calıştığım konudan soru çözüp de yanlışım çok olunca moralim çok bozuluyo kazanamayacağımı düşünüyorm. sadece okula gidiyorm maddi yönden sıkıntı olduğu için dershaneye gidemedm. bu güvensizliğim için ne yapmam gerekir. yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden tşk ederim.. e posta: gul-um-sn-sen18@hotmail.com bana ulaşırsanız çok memnun olurm çünkü bu marotonda birinin yanımda olduğunu bilmem gerek.

 
At 7:23 ÖS, Anonymous tugba diyor ki...

merhaba öncelikle bize ışık tutttuğunuz için tşk ederim ben bu sene öss sınavına gireceğim. çok tereddütlerim var kendime güvenmekte zorluk yaşıyorum. tam güvendim derken calıştığım konudan soru çözüp de yanlışım çok olunca moralim çok bozuluyo kazanamayacağımı düşünüyorm. sadece okula gidiyorm maddi yönden sıkıntı olduğu için dershaneye gidemedm. bu güvensizliğim için ne yapmam gerekir. yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden tşk ederim.. e posta: gul-um-sn-sen18@hotmail.com bana ulaşırsanız çok memnun olurm çünkü bu marotonda birinin yanımda olduğunu bilmem gerek.

 
At 3:43 ÖS, Blogger ßüşRa diyor ki...

çok qüzel anlatmışsınız teşekkürler öncelikle fakat anlamadığım demişsiniz ya, dersane dışında konu anlatımlı kitaplarla çaLışmaLısınız .. peki; istediğim bir konudan yada eksik olduğum bir konudan mı başLicam "bu aLdığım dersLe akLımı kurcaLar mı?" yoksa dersanede qördüğüm çalışmaya ek oLarak kaynak kitaptan mı çaLışıcam anLayamadım ..

 
At 4:08 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Merhaba Büşra,

Dershanedeki derslerinden farklı olarak, tamamen bağımsız bir çalışma olarak anlatmıştım. Eğer iki farklı konuyu aynı anda çalışmakta zorlanırım diye düşünüyorsan, dershanede gördüğün her konuyu aynı hafta içinde, çeşitli kitaplardan konu anlatımı olarak çalışabilirsin.

Düzenli bir şekilde bir kitaba başlayıp bitirmenin faydası tekrar etmekten geçiyor. Mesela sayılar konusunu dershanede sene başında görüyorsun, eğer matematik kitabından bu konuya çalışmazsan sene sonuna kadar unutursun. Bu tüm konular için geçerli. Bu nedenle 15 günde bir bir kitap bitirebilirsen konular hakkındaki bilgin taze kalmış olur.

 
At 4:11 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Tuğba sana tavsiyem öss ye çalışan arkadaşlar edinmen. Bazen insan evde tek başına çalışınca umutsuzluğa kapılabilir. Arkadaşlarınla birlikte deneme sınavları ve testler çözerek yarışma ortamı oluşturabilirsiniz. Böylece umutsuzluğa kapılmamış olursun.

 
At 11:58 ÖÖ, Blogger ßüşRa diyor ki...

cewabınız iÇin çok teşeKKür ederim inanın sınava kadar çok sorunLarım oLacak we sorunLarıma doğru cewapLarı sizden buLacağıma inanıyorum bana daima yardım ederseniz sewinirim .. kafanızı şişirmem umarım we sıkıcı oLmam inşALLAH .. :) bnm ygs5'den iLk 40.000'e qirme qibi bi hedefim war we yeni mezun oLdum mesLek Lisesinden yakLaşık 3 yıLdır küLtür dersLerini doğru düzqün qörmedim we konuLarı anLamak için kendime bi metot çizdim; dersanede hocaLarın anLattıkLarını not aLıp ewde yeni, temiz we düzenLi bir deftere qeçiriyorum sizce bu doğru bir çaLışma metodu mu bnm iÇin yoksa wakit kaybı mı .. :"?

 
At 11:52 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

merhabalar
Sınava çok az kaldı ve ben hala istediğim puanı alamıyorum bu da beni ders çalışmaktan itiyor tıp istiyorum nasıl çalışmalıyım? lütfen yardımcı olun .

 

Yorum Yazın

<< Ana Sayfa