Hayata Dair

03 Aralık 2006

Nasıl Yüzme Öğrenirim

Dün yüzme derslerimden ikincisini aldım. Başımızdaki hoca ile birlikte yaklaşık 90 dakika çalıştık. Ders desem de havuzun içinde herşey çok eğlenceli. Zaman çok çabuk geçiyor. İki seansta yüzme hakkında ne kadar az şey bildiğimi gördüm. Yüzmeyi öğrenmek o kadar da zor değil. Sadece temel bazı teknikleri bilmek ve bunları uygulamak gerekiyor. Ben yüzme öğrenmek istiyorum ama nerede ve nasıl yüzme öğrenebilirim diyenler için yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum. Herşeye başlamadan önce biraz istek ve cesarete ihtiyacınız olacak. Havuzda birlikte çalıştığımız guruptakilerin hepsi 20 yaşın üzerinde ama hiçbirinde yüzme bilmediği için utanma veya sıkılma yok. Herkes yeni birşeyler öğrenmenin heyecanı ile çalışıyor. Eğer siz de bu heyecanı yakalayabilirseniz önünüzde hiçbir engel yok.

Yüzme öğrenmeye karar verdiniz. Ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. İlk yapmanız gereken vaktinizin bir kısmını buna ayrımak. Haftada 2-3 saat yeterli. Daha sonra size uygun bir havuz bulmalısınız. Havuza kayıt yaptırmadan önce mutlaka sizinle ilgilenecek bir hoca olup omadığını sorun. Tek başınıza öğrenmeniz çok zor. Birşeyler öğrenseniz bile bunların doğru mu yanlış mı olduğunu bilmeniz mümkü değil. Ben havuza üye olmadan önce bizi bir hocanın çalıştırmasını beklemiyordum ancak daha ilk derste bir hoca yeni gelenleri topladı ve derse başladı. Biraz şaşırdım ama hiç itiraz etmedim. Bir havuz ve hoca bulduktan sonra dersleri takip etmek ve ortama ayak uydurmak yeterli.

Dersler nefes alma-verme ile başlıyor. Öğrenilmesi en zor olan ve en önemli konu bu. Nefes almada dikkat edilmesi gereken suyun dışında ağzımızdan nefes almak(Burnumuzdan değil.Sanırım burnumuza su kaçmaması için.) suya girince bu aldığımız nefesi ağzımızdan ve burnumuzdan yavaş yavaş vermek. Sadece ağzımızdan veya burnumuzdan verir isek burnumuza su kaçabilir ve bu bizi rahatsız eder. Yürürken nasıl nefes alıp veriyor isek suda da aynısını hiç zorlanmadan yapabiliyor olmamız gerekiyor. Yani yüzerken kafamızı kaldırıp nefes almalı ve yüzümüzü suyun içine daldırmalıyız. Suyun içinde tüm nefesimizi verdikten sonra tekrar kafamızı sudan çıkarmalı ve nefes almalıyız. Bunu uzun süre yapabilmek için doğal bir şekilde nefes alıp vermek gerekiyor. Suyun içinde nefesimizi tutmamalıyız. Eğer nefesimizi tutarsak sudan çıkınca hem nefes vermek hem ne nefes almak zorunda kalırız. Bunu da kısa bir zamanda yapamayız. Nefes almak için geçen süre nefes vermek için geçen süreye göre çok az olduğu için yüzümüz genel olarak suyun içinde olacaktır. Bu da yüzmemizi kolaylaştırıyor. Nasıl mı? Suda kafamızı kaldırır isek ayaklarımız suya batıyor, yani biz de suya batıyoruz. Ancak kafamızı suya paralel tutarsak,yani yüzümüz suyun içinde olacak şekilde, vücudumuz suya batmıyor ve çok daha rahat yüzüyoruz. Böylece az yorulmuş oluyoruz. Nefes konusunda beni en çok zorlayan su içinde iken nefesimin tamamını vermek oldu. Basınçtan mı tecrübesizlikten mi bilmiyorum ama suyun içinde nefesimin tamamını veremiyorum. Suyun üstüne çıkınca nefes almadan önce nefes vermem gerekiyor. Bu da beni yoruyor. Bunu çözersem çok büyük mesafe almış olacağım.

Nefesten sonra dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ayaklar. Ayaklarımızı belirli bir tempoda birbirinden uzaklaştırmadan çırpmalıyız. Ayağımızın üstünü bir yüzgeç gibi kullanmalıyız. Ayaklarımız birbirinden uzaklaşmamalı ve dizlerimizi bükmemeye çalışmalıyız. Bunu doğru şekilde yapmak için pratik yapmak gerekiyor.

Diğer bir konu yukarda bahsettiğim gibi başımızı kaldırmamak. Başımızı kaldırdığımızda ayaklarımız ve vücudumuz suya batıyor. Bunu öğrenmeden önce nefes almak için sürekli başımı yukarda tutardım yüzümü suya daldırmazdım. Bu da çok fazla yorulmama neden olurdu. Şimdi bu kadar çok yorulmamın nedenini anlıyorum. Havuzda 90 dakika hiç sudan çıkmamış olmama rağmen çok az yoruldum. Çünkü daha önce yaptığım yanlışları yapmadım ve bunları doğrularıyla değiştirdim.

Dersler devam ediyor. Hala çok iyi yüzüyor değilim. Ancak nasıl iyi yüzeceğimi artık biliyorum diyebilirim. Eğer siz de yüzerken sürekli batıyorum, suyun üzerinde durmak için çok yoruluyorum, nefesim çok çabuk tükeniyor diyorsanız buna zaman ayırın ve kendinize bir havuz ve bir hoca bulun...

Etiketler: , , , ,

46 Yorumlar:

At 4:16 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

selam, kollukla katılabilirmiyiz acaba

 
At 10:07 ÖÖ, Blogger Reşit diyor ki...

Selam. Sanırım yüzme derslerine kollukla katılabilirmiyiz demek istediniz. Benim gittiğim havuzda kimse kolluk takmıyor çünkü ilk 3-4 hafta nefes egzersizleri ile havuzun kenarında geçiyor, yani kolluğa ihtiyacınız olmuyor. Daha sonraki derslerde de süngere benzer plakalar kullanıyoruz.

Sanırım sizde suya karşı bir tedirginlik var. Benzer bir duyguyu ilk derse gitmeden önce ben de hissetmiştim. Biraz da ne ile karşılaşağımı bilmemenin etkisi vardır bunda. Ama ik dersten sonra korkacak hiçbirşey olmadığını gördüm. Suya alıştıkça zaten korkacak birşey kalmıyor. İhtiyacınız olan biraz zaman ve cesaret biraz da sabır. Çünkü ben bu haftasonu iki ayımı tamamlamak üzereyim ve serbest yüzmeye yeni yeni başladık. Tam olarak yüzmeyi öğrenmek zaman alıyor, ama havuzda bulunmak benim hoşuma gidiyor, hızlı veya yavaş ilerlemek önemli değil.

Umarım korkularınızı yener ve siz de kendinizi suya atarsınız!

 
At 2:18 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

teşekkürler

 
At 8:16 ÖS, Blogger Amadeus diyor ki...

Merhaba,
çok güzel özetlemişsin, tebrikler. Ben de Milliyet gazetesinin sitesinde 'yüzücü' adıyla bir blog başlattım. Bu yazından 'Reşit adında bir arkadaşımızın deneyimleri' diye bahsederek alıntı yapabilir miyim?
iyi yüzmeler, benim bloguma da beklerim

 
At 8:50 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Tabiki alıntı yapabilirsiniz. Alıntınızda bu yazıya link verirseniz sevinirim...Ayrıcaz sitenizin linkini buraya yazarsanız biz de tecrübelerinizden faydalanabiliriz.

 
At 8:25 ÖS, Blogger Amadeus diyor ki...

Merhaba blog'umun adresi http://blog.milliyet.com.tr adresinden 'yüzücü' olarak bağlanabilirsiniz. Henüz 1 giriş yazısı, 1 makale olarak 2 yazım var. İzin için teşekkürler.

 
At 3:47 ÖS, Blogger Taylan Berk diyor ki...

MERHbA arkadaşlar .. ben TAYLAN BERK .ilk ben yüzme filan bilmiyordum.çok istiyordum aslında yüzme.dersler nedeniyle kursada gidemedim.havuzumuzda kendi kendime öğrenmeye çalıştım.sonra akrabam olan KIVANÇ onu çk seviyorum oı bana öğretti yaşındaki ALP EFE kardeşimde öğrendiyüzmeyi.onun sayesinde

 
At 12:35 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

slm bn 18yaşaımdayım ve suya girdiğin anadan itibaren korkmaya baslıorum ve arkaaşlrm bnele dalga geçiyorr bende yüzme kursuna gitmekle çekiniyorumm lütfen bana yardım edin

 
At 1:52 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

teşekkürler..çok güzel bir şekilde yüzme hatalarını ve doğrularını anlatmışsınız...google dan bularak zevkle okudum..iyi yüzüşler..

 
At 10:23 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bende yüzme bilmiyordum öğredim çok güzel bir spor herkese tavsiye ederim

 
At 10:25 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bende yüzme bilmiyordum bu yıl tam olarak öğrendim çok iyi bir spor herkese tavsiye ederim.

 
At 9:30 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

merhaba ben daha 5 yasındayım ama süper yüzüşüm war dünya 3. cüsüüüm sewgilerimle yüzme çok kolay bişey bende ögrendim siz aydayda ögrenirsiniz bb:)

 
At 3:19 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

ben en az 10 senedir denize gidiyorum bir türlü yüzmeyi tam ögrenemedim kocaelinde havuzda da yeni ders almaya başladım yine aynı ellerimi kullanmadan oldugum yerde kalıyorum ne yapmalıyım teşekkür ederim

 
At 2:57 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Son yorum yazan arkadas:

Yuzme derslerine devam ederseniz, 4-5 seans sonra mutlaka ilerleme kaydedeceksinizdir. Eger uzmenizde herhangi bir ilerleme yok ise baska bir kursa yazilmanizi tavsiye ederim.

 
At 10:20 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

yüzmeyi öğrenmek çok istiyorum ders görmek istiyorum fakat babam buna izin vermez denizde kendim yüzmeyi öğrenmem mümkün mü acaba

 
At 11:41 ÖÖ, Blogger Reşit diyor ki...

Yüzmeyi ogrenmek icin deniz iyi bir fikir degil bence. Eger aile bireyleriniz, anneniz, ababanız yanınızda olacaksa tabi ki denizde de yüzme ogrenilir. Ancak denizde 1 ayda edineceginiz kabiliyeti havuzda bir hoca esliginde 4-5 derste edinebilirsiniz. Denizde yuzme ogrenirken guvenliginizi dikkate almanızı tavsiye ederim. Memleketimizde bir cok insan yazın denizlerimizde ne yazık ki bogularak hayatlarını kaybetmektedir. Size basarılar dilerim.

Resit

 
At 10:30 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

Gerçekten çok güzel bir şekilde özetlemişsin, Bende uzun zamandır yüzmemi geliştirmek için ders almayı düşünüyordum,şimdi senin söylediklerini yaparak daha az yoruluyorum,

eskiden nefesimin tamamını vermediğimin farkında değildim,fakat deneyince gördümki artık eskisinden çok daha fazla yüzüyorum ve yorulmuyorum,

tekrar teşekkürler...

 
At 1:02 ÖS, Anonymous Gökmen diyor ki...

hangi kursa gittiğini öğrenebilir miyim acaba? Ben de yüzme kursuna gidip yüzme istiyorum artık ve kendime göre fiyatı da makul olan bir kurs aramaktayım bu yaz bitmeden bu işi halletmekte kararlıyım.
Teşekkürler...

 
At 9:53 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Merhaba ben mehmet yasım 11 iki yıldan beri yüzme bilmiyordum ama yuzme kursuna gittigimden beri iyi yüzüyordum ama pek fazla önlem bilmiyordum seni duydum daha iyi oldum tesekürler

 
At 12:43 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bende yüzme bilmiyorum bende heycan panik ve korku geçen sene aguna marine ya giittim ve derin havuza girdim ya yüzme ögrenmek çokmu zor bende korku var ellerimi bıraktıgımda batıyorum işte batıcam diye çok korkuyorum ama bu sene yüzme kusuna gidip yüzme ögrenicem

 
At 8:10 ÖS, Blogger Metin Ozturk diyor ki...

ben de sizin yaşadığınız problemleri yaşıyorum. erken yoruluyorum ve su içinde nefes alırken zorlanıyorum.
paylaşımınız çok işe yarayacak benim için. bunları yarından itibaren denemeye başlayacağım. fakat burda havuz yok denizde çalışıyorum. birkaç gün sonra biraz daha iyi yüzebilirim inşallah.

 
At 11:30 ÖÖ, Anonymous yeni yüzücü diyor ki...

Merhaba bende yüzme bilmiyorum ama bu hafta yüzme kursuna başladım ilk seansta hocayla birlikte suya girdik ve harikaydı 1 metre kadar kendi başıma ilerledim:))
Bu bile benim için harika bir deneyimdi süper geçti açıkçası kendime güvenim geldi ve bir işi başarmak istiyorsanız onu çok isteyin kesinlikle oluyor:))

 
At 11:22 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

merhaba,benim tanidiklarimdan kimse ders alarak havuza giderek ögrenmedi herkez denizde ögrendi yani dogustan sanki ben nasil ders almadan ögrenebilirim cok merak ediyorum.

 
At 12:04 ÖS, Blogger Reşit diyor ki...

Ders almadan denizde kendi kendine yuzmeyi ogrenenler, genellikle bir cok onemli bilgiden yoksun oluyorlar. Bence yuzmeyi nerede ogrendiginizden cok, sogru teknikleri kullanarak ogrenip ogrenmediginiz onemlidir. Mesela babaniz cok iyi yuzme biliyordur, size denizde yuzmeyi ogretir. Havuzda bir yuzme hocasindan daha iyi yuzme ogretebilir size.

Ancak denizde yuzme ogrenenlere bakarsaniz, genellikle Baslari ve Saclari suyun ustundedir. Bu da onlarin cok iyi yuzme bilmedigini gosteriyor. Cunku basiniz yukarda yuzunce cok fazla enerji harcarsiniz.....

 
At 4:14 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

selam...
ben 30 yaşındayım daha yeni yüzme kursuna gidiyorum.. kendime söz verdim seneye yaz tatiline kadar çok iyi bir yüzücü olup dalmayı öğrenmek istiyorum. görürsünüz yapacam da....

 
At 2:24 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

selam ben 13 yaşındayım beni küçük yaşlarda denize alıştırmadıkları için pek i diyemem ben yüzme kursuna gitmedim denizde simitle yüzüyorum ama simitsiz yüzmek daha güzel ve ben yüzme öğrenmek istiyorum denizde kıyılarda yüzebiliyorum ama derinlerde yüzemiyorumm inşallah bende öğrenirim...

 
At 5:02 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

merhabalar. ben 24 yaşındayım yüzme bilmiyorum ve arkadaşlar vasıtası ile bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Yüzme sporuna çok meraklıyım hatta gerçekten öğrenebilsem hiç bırakmayacak kadar hevesliyim ancak kendim gibi yaşı büyük insanların toplandığı bir yer bulamıyorum..Gittiğim havuzlarda herkes biliyor olsa bile yine de utanma göstermeden öğrenmeye çalışıyorum ama bu seferde hoca olmuyor arkadaş... nerden bulabilirim böyle grupları... bilginiz var mı acaba

 
At 11:09 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

Ben 12 yaşındayım babam ve abim yüzmeyi biliyorlar ama annemle ben bilmiyoruz abim bana babam da anneme öğretmeye çalışıyor ama annemde bende korkuyorum.Ancak simitle yüzebiliyorum ama artık kocaman kız oldum bu yaz hiç denize ggidesim yok çünkü yüzmeyi bilmiyorum ama hep kuzenlerim biliyorlar ve bana hava atıyorlar ama bu sene yani2011 senesi çok istekliyim ama korkuyorum daha doğrusu ne yapacağımı bilmiyorum?

 
At 6:06 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

öncelikle herkese merhaba arkadaşlar ben 10 yaşındayım bir buçuk yıldır yüzme kursuna gidicem diyorum fakat korkuyorum korkumu nasıl yenebilirim yardım edin lütfen..

 
At 6:06 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

öncelikle herkese merhaba arkadaşlar ben 10 yaşındayım bir buçuk yıldır yüzme kursuna gidicem diyorum fakat korkuyorum korkumu nasıl yenebilirim yardım edin lütfen..

 
At 1:30 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

sLm. ben 16 yaşındayım, yüzmeyı sadece yazLarı denize giTTiğim için Tam anLamıyLa biLmiyorum, ama geçenLerde oLımpik yüzme havuzuna giTTim, orada kendi çapımda yüzebiLdim diyebiLirim..
TeknikLeri öğrendim, denızde de bu TeknikLeri uyguLayarak iLerLeTebiLir miyim ? TşkkürLer..

 
At 10:30 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Merhabalar,

15 yıldır yüzme eğitimi veriyorum. Henüz öğretemediğim hiç kimse olmadı. Önemmli olan bir doktor gibi önce sizden yüzme isteyen kişiyi dinlemenizdir ve neye ihtiyacı olduğuna karar vermektir. Bir eğitmen önce karşısında ki öğrenci adayını korkularını dinlemeli, aşağı yukarı kaç derste bu eğitimi tamamlayabileceği konusunda ona bilgi vermelidir. Karşısında ki kişinin ruhsal ve fiziksel özellikleri öğrenim aşamasında önemlidir. vE GELEN KİŞİNİN HEDEFİ NEDİR O BELİRLENMELİ VE HER DERSTEN SONRA ÖĞRENCİ EVİNE GİDERKEN BAŞARABİLDİĞİ HİSSEİYLE BİR SONRA Kİ DERS HEVESLE GELMELİDİR. eĞİTMEN ÖĞRENCİYE KALDIRABİLECEĞİNDEN FAZLA EĞİTİM VERMEMELİDİR. Öğrenciyi çok yormak onu suda hırpalamak onun çok iyi eğitim aldığı anlamına gelmez. Bu yüzden lütfen bu hassas konuda hayaliniz olan bir konuda hayllaerinizin yıkılmasına izin vermeyin ve eğitmeninizi iyi seçin ve araştırın.

sevgiler,

Nevra Selışık
yüzme Antrenörü
www.gordiesel.com

 
At 12:39 ÖÖ, Anonymous Adsız diyor ki...

selam ben 19 yaşındayım Bende yüzme bilmiyorum ve bence bu durum çok utanç verici. Havuza gittiğimizde erkek arkadaşım suyun üstünde durmam için çok uğraştı ama ayağımın değmediği tarafa gidemiyorum korkuyorum. Kursa gitmeyede zamanım yok açıkcası... Ne yapıcağımı da bilmiyorum her seferinde rezil olmaktan bıktııımm.

 
At 11:02 ÖS, Blogger ÇİĞDEM diyor ki...

Merhaba ben 26 yaşındayım. Yüzme kusuna kayıt oldum. Belediyelerin yüzme havuzlarına gitdin orda yaşları büyük bir çok kişi yüzme bilmiyor. Bende 3 kez gitim ama umudumu kaybetmek üzereyim. Havuz kenarında tüm teknikleri uygulamama rağmen bir türlü yapamıyorum olmuyor. kendimi çok sıkıyorum. buda batmama neden oluyor. Ama yapabilen insanlar var. İnşallah bir gün bende yapıcam.

 
At 11:03 ÖS, Blogger ÇİĞDEM diyor ki...

Merhaba ben 26 yaşındayım. Yüzme kusuna kayıt oldum. Belediyelerin yüzme havuzlarına gitdin orda yaşları büyük bir çok kişi yüzme bilmiyor. Bende 3 kez gitim ama umudumu kaybetmek üzereyim. Havuz kenarında tüm teknikleri uygulamama rağmen bir türlü yapamıyorum olmuyor. kendimi çok sıkıyorum. buda batmama neden oluyor. Ama yapabilen insanlar var. İnşallah bir gün bende yapıcam.

 
At 12:43 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

çok iyi anlatmıssın ama benim bazen suyun altında nefes verirken genzime kaçıyor çok kötü oluyorum bunun için ne yapmalıyım

 
At 11:38 ÖÖ, Anonymous keşif diyor ki...

Bence umudunuzu kaybetmeyin... Ben de Belediyenin kapalı havuzuna gidiyorum. Öğrenmek isteyenlerin sayısı bazen o kadar fazla oluyor ki... Hocanın tek tek ilgilenme olanağı olmuyor... Yaklaşık 6 aydır (aralarda gitmediğim zamanı çıkardığımda) kursa gidiyorum... Pulboylarla birçok hareketi yapmama karşın, pulboysuz daha yeni yeni suda ilerleyebiliyorum. Boğulma tehlikesi geçirdiğim için öğrenme sürecim bayağı uzadı. Ama ben vazgeçmedim... Bugün geldiğim noktada suya daha çok hakim olduğumu düşünüyorum... Bu da benim özgüvenimi güçlendiriyor... Yani hangi hareketi yaparsam neyle karşı karşıya kalacağımı biliyorum... Bilinmezlik ya da kötü sürpriz yok... Şu aralar büyük bir keyif alıyorum yüzmekten... Yaşım 30'u geçmesine karşın lisans bile almayı düşünüyorum... Kısacası vazgeçmeyin...Keşfedeceğiniz kocaman ve mavi bir dünya sizi bekliyor....

 
At 1:49 ÖS, Blogger Mehmet Salih diyor ki...

Merhaba Arkadaşlar Ben Marmara Üni.Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulundan Mezunum.Ve İhtisas Alanım(Uzmanlığım) Yüzme.Blogdan yorumları tek tek okudum.Arkadaşımız ilk derslerini çok iyi gözlemlemiş ve aktarmış öncelikle teşekkür ederim.Genelde herkesin sorunu aynı su üzerinde kalma çabası.yüzmeyi su üzerinde durma olarak görmemelisiniz.yüzme; bazı temel teknikleri öğrenerek vücut dayanıklılığınızı kaslarınızın kuvvetini ve esnekliğini artırabilen vücudun doğal pozisyonunu koruyarak simetrik hareketlerle yapılan başlı başına bir spor dalıdır.kendi kendinize yüzme öğrenmeniz çok zordur.Öğrenilse bile faydadan çok zarar sağlayabilir.sebebi ise omurganın doğal pozisyonda olmamsı ve zorlanması sonucu oluşabilecek fıtık vb. rahatsızlıklardır.Bu sebepten,Yüzmeyi iyi bir eğitmen eşliğinde öğrenmelisiniz.Doğru Yüzme tekniği öğrenildikten sonra yine havuzlarda Kardio ve Kuvvet antrenmanları yapabilirsiniz.Havuzlar sadece yüzme öğrenilmesi için yapılan yerler değildir.Kolluk ise biz Yüzme eğitmenlerinin en büyük sorunudur.Kas ve iskelet sistemi gelişimini olumsuz yönde etkiler,su üzerinde kalmayı öğretmemizi geciktirir.Daha önce kollukla yüzmüş bireylere yüzme öğretilmesi,hiç yüzme bilmeyen kişiye nazaran çok daha zordur.Yüzme Eğitimine 3 Yaşından itibaren başlanabilir.ve üst yaş sınırı yoktur.Yüzme zihinsel ve fiziksel faydalarının yanında diğer bazı kara sporlarını yapmayı kısıtlayıcı fiziksel sınırlamaları olan kişilerinde kolayca yapabileceği bir spordur.Suyun Kaldırma kuvveti yerçekimini ortadan kaldırdığı için Rehabilitasyon amaçlı kullanılabilir.Son olarak Eklemek istediğim Yüzmeyi Başarmanın %80'i ilk adımı atıp iyi bir eğitmenle tanışmaktır.

 
At 1:50 ÖS, Blogger Mehmet Salih diyor ki...

Merhaba Arkadaşlar Ben Marmara Üni.Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulundan Mezunum.Ve İhtisas Alanım(Uzmanlığım) Yüzme.Blogdan yorumları tek tek okudum.Arkadaşımız ilk derslerini çok iyi gözlemlemiş ve aktarmış öncelikle teşekkür ederim.Genelde herkesin sorunu aynı su üzerinde kalma çabası.yüzmeyi su üzerinde durma olarak görmemelisiniz.yüzme; bazı temel teknikleri öğrenerek vücut dayanıklılığınızı kaslarınızın kuvvetini ve esnekliğini artırabilen vücudun doğal pozisyonunu koruyarak simetrik hareketlerle yapılan başlı başına bir spor dalıdır.kendi kendinize yüzme öğrenmeniz çok zordur.Öğrenilse bile faydadan çok zarar sağlayabilir.sebebi ise omurganın doğal pozisyonda olmamsı ve zorlanması sonucu oluşabilecek fıtık vb. rahatsızlıklardır.Bu sebepten,Yüzmeyi iyi bir eğitmen eşliğinde öğrenmelisiniz.Doğru Yüzme tekniği öğrenildikten sonra yine havuzlarda Kardio ve Kuvvet antrenmanları yapabilirsiniz.Havuzlar sadece yüzme öğrenilmesi için yapılan yerler değildir.Kolluk ise biz Yüzme eğitmenlerinin en büyük sorunudur.Kas ve iskelet sistemi gelişimini olumsuz yönde etkiler,su üzerinde kalmayı öğretmemizi geciktirir.Daha önce kollukla yüzmüş bireylere yüzme öğretilmesi,hiç yüzme bilmeyen kişiye nazaran çok daha zordur.Yüzme Eğitimine 3 Yaşından itibaren başlanabilir.ve üst yaş sınırı yoktur.Yüzme zihinsel ve fiziksel faydalarının yanında diğer bazı kara sporlarını yapmayı kısıtlayıcı fiziksel sınırlamaları olan kişilerinde kolayca yapabileceği bir spordur.Suyun Kaldırma kuvveti yerçekimini ortadan kaldırdığı için Rehabilitasyon amaçlı kullanılabilir.Son olarak Eklemek istediğim Yüzmeyi Başarmanın %80'i ilk adımı atıp iyi bir eğitmenle tanışmaktır.

 
At 9:24 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

slm bn yüzme blmyrm bulundugum bölgde yüzme kurslrda yok ne ypmalym

 
At 9:25 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

slm bn yüzme blmyrm bulundugum bölgde yüzme kurslrda yok ne ypmalym

 
At 9:23 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Merhaba,

Ben de 26 yaşındayım, 8 saat yüzme kursuna gittim ve devam etmeyi planlıyorum. gelişme kesinlikle oluyor, yüzebiliyorum ancak bir iki sorunum var nasıl aşacağım bilemiyorum:
birincisi, kafam suda ilerleyebiliğim halde, "suyun üstnde ilerlemeden, kafam dışarda duramıyorum!" batıyorum hemen.

ikincisi, nefes kontrolü: sigaradan mı bilmem, kulaç atayım nefes alayım derken, tüm dengem bozuluyo ve nefes almak için kafayı çıkardığımda hem yeternce alamıyorum, hem de panik olup batıyorum. yandan nefes almak ne kdr zor ? =(

 
At 10:22 ÖÖ, Blogger Reşit diyor ki...

Merhaba,

Son yorumu yazan arkadaşımız isminizi yazsaydınız isminizle hitap edebilirdik.

İlk sorunuzda bahsettiğiniz kafam suyun dışındayken suyun üstünde kalmayı ben de başaramıyorum. Bence bu çocuklukta daha kolay öğrenilebilecek birşey. 8 Ders bunun için yeterli değil galiba :)

Kol altından nefes almak bence çok zor değil. Beki daha önce aldığınız nefesin tamamını vermediğiniz için zorlanıyor olabilirsiniz. Yani önce kolunuzun altından nefes aldığınızı düşünelim. Sonra yüzünüzü suyun içine çevirip kulaç atmaya devam ediyorsunuz. Bu arada suyun içerisine nefesinizi üflüyorsunuz. burada önemli olan nefesiniz bitene kadar beklemek. Nefesiniz bitince tekrar kolunuzun altından, kafanızı yana çevirerek nefes alıyorsunuz.

Bazen nefesinizi suyun içinde iken tamamen veremeyince, başınızı yan tarafa çevirip nefes almaya çalışırken, hem biraz nefes veririz hem de nefes alırız. Bu nedenle nefes almak bize çok zor gelir. Burada anahtar gelime aldığımız nefesi suyun içinde bitirmek.

Diğer bir önemli konu ağızdan veya burundan nefes almak. Benim hatırlayabildiğim kadarıyla tüm nefesimizi ağzımızla alıp yine ağzımızla veriyoruz. Nefesimizi çok hızlı alıyoruz, yavaş yavaş veriyoruz.

Nefesimiz bitene kadar genellikle bir kulaç atarız. Sol tarafımızdan nefes aldıysak, sağ kulacı atarken kafamız suyun içindedir, sonra tekrar sol kulacı atarken başımızı yana çevirip nefes alırız.

Nefes alma konusunda aşağıdaki yazıya göz atabilirsiniz.

http://blog.milliyet.com.tr/suyun-icine-nefes-verebilmek-/Blog/?BlogNo=46872

 
At 3:03 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

bende gidicem kursa fakat suyun boyumu gecmesi beni korkutuyor

 
At 11:57 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Bende yüzmeyi bilmiyorum birkaç kez havuza girdim nefes alıp vermeyi ayak çırpmayı öğrendim fakat kulaça zaman yetmedi hoca atlamamı söyledi hocanın yanında atladım ama sonrasında atlayamadım korktum. şimdi yüzme kursuna yazılacağım ama olimpik havuz olduğu için ve olimpik havuzda çok derin olduğu için çok korkuyorum ne yapmalıyım

 
At 11:59 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Bende yüzmeyi bilmiyorum birkaç kez havuza girdim nefes alıp vermeyi ayak çırpmayı öğrendim fakat kulaça zaman yetmedi hoca atlamamı söyledi hocanın yanında atladım ama sonrasında atlayamadım korktum. şimdi yüzme kursuna yazılacağım ama olimpik havuz olduğu için ve olimpik havuzda çok derin olduğu için çok korkuyorum ne yapmalıyım

 

Yorum Yazın

<< Ana Sayfa