Hayata Dair

01 Aralık 2006

Kentsel Dönüşüm Projesi

İstanbulda depremin hasarlarını minimuma indirmek için binaları kuvvetlendirme ve çok dayanıksız olanları yıkma çalışmaları yapılıyor. Bu çalışmalardan en kapsamlı olanı Kentsel Dönüşüm Projesi. Bu projede tek tek binalar yıkılmıyor, br bölgedeki belirli sayıda bina yıkılıyor ve bunların yerine yenileri yapılıyor. Pilot bölge olarak Zeytinburnu seçilmiş. Ancak birkaç senedir gündemde olan bu konu hakkında hala tartışmalar yapılıyor. Projenin tam olarak ne olduğu ile ilgili bilgimiz yok. Bir kaç ay önce İstanbul Büyük Şehir belediyesi ve Zeytinburnu belediyesini bu konu ile ilgili bilgi almak için telefonla aramıştım ancak kimse birşey blmiyordu ve resmi olarak böyle bir proje yok diyorlardı. O dönemde sadece İstanbul Büyük Şehir belediyesi başkanı sayın Kadir Topbaş'ın açıklamaları vardı. O günlerden beri bu projeyi takip ediyorum. Son günlerde de bazı açıklamalar oldu. Ben olayı tam olarak anlamak için Zeytinburnu belediyesinin sitesine baktım. Açıkçası yine ayrıntılı bir bilgi edinemedim. Başkana ve bir gazeteye bu konu ile ilgili email yazdım. E postalarıma cevap alırsam burada ayrıntılarıyla size aktarmayı planlıyrum.

Bunları dile getirmemin sebebi hala ülkemizdeçok büyük iletişim problemleri yaşanıyor olması. Zeytiinburnu gibi büyük bir ilçe ile ilgili, hatta İstanbul gibi büyük bir il ile ilgili yeterli bilgi edinemiyorsunuz. Bu belediyelerin internet sitelerindeki bilgiler yüzeysel olmaktan ileri gidemiyor. İnternette bilgi vermek kağıt ile veya başka yollardan bilgi vermeye göre kat ve kat kolay olmasına rağmen, biraz da sorumluların bilgisizliğinden dolayı ayrıntılı bilgi edinmemiz mümkün olmuyor.

Halk ile belediye arasndaki iletişim eksikliği halkın isteklerinin belediyeye ulaşmasını engelliyor. Bu da belediyenin doğru kararlar almasını zorlaştırıyor. Seçimlere yaklaştığımız şu günlerde bu belediye başkanları için büyük bir sorun.

İletişim eksikliği sadece belediyelerde yok. Toplumun tüm kesimlerinde bu problem var. Sorunlarımızın büyük bir kısmının temelinde de bu var. Umarım iletişim eksiklerimizi gidermeyi başarırız.

1 Yorumlar:

At 6:53 ÖS, Anonymous Adsız diyor ki...

Merhaba;
Bu plot bölge uygulamasini baskana göreve geldikten az bir süre sonra sade bir vatandas olarak email yoluyla ben önermistim.
Uygulamaya gecildigini bilmiyordum!
Cevap almadim tabii mailime.
E-5 in hayati önemi haiz oldugunu trafige kapanmasinin engellenmesi icin yol kenarinda her iki taraftan ikiser sira binalarin kamulastirilip yikilmasi gerektigini...
Bir plot bölge secilerek tüm binalarin yikilarak yenilerinin yapilmasini bu plot bölge uygulamasi sonrasinda burdan elde edilen tecrübeyle diger semtlere de ayni uygulamanin yapilmasi gerektigini...Yeni binalarin satisindan elde edilen gelirin sonraki kamulastirmalar icin kullanilabilecegini böylellikle ekonominin muazzam faydalanacagini ifade etmistim.
Ancak uygulamaya baslangic noktasi olarak Cennet Mahallesini önermistim.Sanirim spekulasyon olmain arazi fiyatlari artmasin diye aciklamiyorlar resmen.
SAYGILAR.

 

Yorum Yazın

<< Ana Sayfa